Deweloper ze studia CD Projekt RED – Artur Knapik – potwierdził w wywiadzie opublikowanym w najnowszym numerze magazynu PC Gamer, że w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 ray tracing będziemy mogli aktywować wyłącznie na pececie wyposażonym w kartę graficzną firmy Nvidia (oczywiście mowa o układach z serii GeForce RTX 20XX lub 30XX) lub grając na platformie GeForce NOW. Na sprzęcie AMD funkcja początkowo nie będzie wspierana. Poznaliśmy też kilka detali na temat jej implementacji.
Zaimplementowaliśmy ray tracing do naszego silnika, aby pracował jako rozwiązanie hybrydowe, co oznacza, że możemy zastąpić niektóre systemy wersją ray tracingową. Na przykład nasz podstawowy system Global Illumination wykorzystuje światło pochodzące z nieba, słońca i wszystkich źródeł w danej lokacji do dynamicznego wytwarzania światła odbitego. W trybie ray tracing używamy naszego głównego GI do wytwarzania tylko światła odbitego, podczas gdy główne światło pochodzące z nieba jest oparte o ray tracing, co pozwala mu znacznie lepiej się kształtować i ukazywać szczegóły w cieniach – czytamy w wywiadzie.
Brak wsparcia ray tracingu na sprzęcie
AMD może być nieco rozczarowujący dla osób planujących zakup układu z nadchodzącej rodziny Radeon RX 6000, a także przyszłych posiadaczy konsol nowej generacji, które również bazują na technologii „czerwonych”. Jednak w gruncie rzeczy sytuacja jest dość zrozumiała – na rynku na razie nie ma żadnego GPU od
AMD, który sprzętowo wspierałby śledzenie promieni, dlatego też trudno zadbać o odpowiednią implementację omawianego rozwiązania na tego typu układach (nie wspominając już o tym, że z tego samego powodu nie jest to kwestia priorytetowa).
Warto odnotować, że nie oznacza to, że ray tracing na urządzeniach
AMD nie zostanie aktywowany w przyszłości – wręcz przeciwnie, można być niemal pewnym, że właśnie tak się stanie. W przeszłości studio
CD Projekt RED informowało, że planuje wypuścić łatkę, dzięki której
CP2077 wykorzysta pełen potencjał konsol nowej generacji i wydaje się dość prawdopodobne, że śledzenie promieni stanie się częścią tej aktualizacji.
Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-10-21 10:44:13
|
|